-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 75, listopad 2017. :: Iz knjižnica


Dječje želje za bolji svijet

"Knjiga je vrijednija od svih spomenika ukrašenih slikama, reljefom i duborezom, jer ona sama gradi spomenike u srcu onoga koji je čita." - Egipatski zapis

Međunarodni dan pismenosti Odjel za djecu i mladež Gradske knjižnice "Ivan Goran Kovačić" Karlovac obilježio je prigodnom izložbom, te literarno-likovnom radionicom, pod nazivom "Za mog dalekog prijatelja".

Radionica čiji su sudionici bili učenici 4.c razreda OŠ "Grabrik", započela je čitanjem priče na temu prijateljstva i uzajamnog pomaganja. Uslijedio je razgovor o važnosti razvijanja i njegovanja dobrih međusobnih odnosa, tolerancije i međusobnog prihvaćanja, poštivanja i uvažavanja različitosti. Razlikujemo se po izgledu, sposobnostima, interesima i željama, običajima, te pripadamo različitim kulturama. Po mnogo čemu se razlikujemo a opet smo svi jedinstveni na svoj poseban način. Važno je da te različitosti poštujemo i da si međusobno pomažemo. Učenici su rado govorili o tome na koje sve načine pomažu jedni drugima, od utjehe i podrške koju si međusobno pružaju ako su ljuti ili tužni do pomoći pri pisanju domaće zadaće. Riječ "pisanje" bila je poticaj za razgovor o pismenosti u našoj zemlji i u svijetu. U edukativnom dijelu radionice, djeca su sa velikim zanimanjem slušala o teškim uvjetima života mnogih odraslih ljudi i djece. Za razliku od nas, još uvijek velik broj ljudi u svijetu nema zadovoljene osnovne potrebe za hranom, vodom i higijenom. Odlazak u školu za mnoge je nemoguć pa njihovi vršnjaci ne mogu naučiti čitati i pisati. Poveo se razgovor o tome kako bi se mi osjećali te kako bi nam izgledao  život kad ne bi imali mogućnost školovanja. Zaključili smo da osim toga što ne bismo mogli doživjeti radost čitanja, i svakodnevni život bio bi nam znatno teži te bismo bili uskraćeni za brojna potrebna znanja. Ovisili bi o drugim načinima dolaska do informacija i s puno teškoća obavljali mnoge društvene obveze koje zahtijevaju sposobnost čitanja i pisanja. Učenicima sam pojasnila da naspram mnogih zemalja u kojima ljudi još uvijek nemaju uvjete za osnovnu pismenost, u nekim drugim, razvijenim zemljama svijeta, pojam pismenosti nije više vezan samo uz sposobnost čitanja i pisanja već podrazumijeva i sposobnost pronalaženja, razumijevanja i korištenja informacija u svrhu boljeg osobnog napredovanja u obrazovanju, zdravlju, radu te kulturnom i društvenom životu. Pismenost je ulaganje u budućnost i put prema svim novim oblicima pismenosti. Naučili smo da se osim osnovne ili elementarne pismenosti koja podrazumijeva sposobnost čitanja, pisanja i računanja sve češće spominje društvena, informatička, digitalna, medijska i druge pismenosti. Završni dio radionice bio je literarno-likovni.

Učenici su napisali "pismo dobrih želja" za svu djecu svijeta koja nemaju osnovne uvjete za sretno odrastanje kao ni mogućnost obrazovanja i školovanja.

Dječje želje za bolji svijet!

 

Dubravka Vaštuka

dvastuka@gkka.hr

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-