-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 54, prosinac 2011. :: Iz knjižnica


Predavanje o komunikaciji sa slijepim i slabovidnim osobama

Uspješna suradnja Gradske knjižnice Zadar i Studentskog savjetovališta Sveučilišta u Zadru, uspostavljena na programima za mlade pod nazivom How yes no…, iznjedrila je i druge korisne programe za lokalnu zajednicu. Kao sudionik međunarodnog projekta TEMPUS EduQuality (Education for Equal Opportunities at Croatian Universities), čiji je cilj izjednačavanje mogućnosti studenata s invaliditetom u visokom obrazovanju u Republici Hrvatskoj, Savjetovalište je dobilo računalnu opremu za slijepe i slabovidne osobe i program JAWS (Job Access With Speech).

S obzirom da je riječ o vrlo kvalitetnoj i vrijednoj opremi koja može biti korisna široj zajednici, Savjetovalište je opremu ustupilo Gradskoj knjižnici Zadar. Prema podacima Udruge slijepih, u Zadarskoj županiji ima 249 slijepih i slabovidnih osoba. Premda je danas elektronička oprema za slijepe i slabovidne osobe dostupna jer se nalazi na popisu pomagala na koja imaju pravo, važno je razvijati svijest o ravnopravnom uključivanju osoba s invaliditetom u svakodnevni život zajednice te istovremeno za to stvarati uvjete u zajednici. Upravo je stupanj inkluzije osoba s invaliditetom jedno od mjerila razvijenosti nekoga društva. A da naše društvo ima još puno prostora za razvoj upućuje i navod na mrežnim stranicama Hrvatskog saveza udruga tjelesnih invalida (http://www.hsuti.hr/bonton/zasto.htm, 1. 12. 2011.): „Iako svaka peta osoba ima neku vrstu invaliditeta, ljudi su obično zbunjeni u susretu s njima…“

Radi prevladavanja teškoća u komunikaciji s osobama koje imaju oštećenje vida, a koja su često posljedica stvorenih mitova i predrasuda, Savjetovalište za studente je organiziralo 25. studenog 2011. u Gradskoj knjižnici Zadar predavanje Komunikacija sa studentima s oštećenjima vida. Predavanje je održala mr. sc. Andrea Fajdetić s Odsjeka za oštećenje vida Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Predavanje je bilo namijenjeno djelatnicima knjižnice te profesorima Odjela informacijskih znanosti na kojem se od ove akademske godine obrazuje studentica s oštećenjem vida. Uvodno je mr. sc. Fajdetić prisutne upoznala s najčešćim uzrocima oštećenja vida te uvriježenim mitovima o istom. Težište predavanja bilo je na podučavanju o načinima ispravnog komuniciranja sa slijepim i slabovidnim osobama. Između ostaloga, polaznici su naučili da je u toj komunikaciji uobičajeno rabiti riječ „gledaj“, „pogledaj“ ili „vidi“, jer slijepe osobe gledaju putem drugih senzoričkih modaliteta – sluha, dodira ili njuha. Poslije predavanja uslijedila je radionica Videći vodič na kojoj se praktično uvježbavalo pružanje potpore pri kretanju osobama s oštećenjem vida. Radeći u paru, polaznici su naizmjenično izmjenjivali uloge vodiča i osobe s oštećenjem vida. Pri tome su koristili naočale koje simuliraju različita oštećenja vida kako bi stekli osobni uvid u problem njihova vizualnog funkcioniranja.

Premda je predavanje po svome naslovu upućivalo na poduku o komunikaciji sa slijepim studentima, stečena znanja polaznici mogu primijeniti na komunikaciju sa slijepim i slabovidnim osobama općenito, neovisno o njihovoj dobi. Uz usvojene sadržaje, predavanje je polaznike potaknulo na preispitivanje osobne participacije u stvaranju uvjeta za kvalitetan život svih naših sugrađana, na spremnost društva da neovisno o statističkim pokazateljima i broju pripadnika neke skupine osoba s invaliditetom omogući svakom pojedincu dostupnost sadržaja prema njegovom interesnom području.

N. Radman
nada.radman@gkzd.hr

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-