13. dani specijalnih i visokoškolskih knjižnica - Knjižnice: kamo i kako dalje?
Mjesto održavanja: Opatija, Hotel Adriatic 15.05.2013 - 18.05.2013
Organizator: Hrvatsko knjižničarsko društvo, Sekcija za specijalne i visokoškolske knjižnice; Suorganizatori: Sveučilišna knjižnica Rijeka; Nacionalna i sveučilišna knjižnica Zagreb
Program
Organizacijski odbor: Vesna Špac, Alisa Martek, Tamara Krajna, Nada Avakumović, Andreja Tominac, Senka Tomljanović Programski odbor: Vesna Špac, Ljiljana Pavičić, Vesna Borić, Andreja Tominac, Darija Ćaleta, Alisa Martek, Irena Pilaš, Blaženka Peradenić Kotur, Zagorka Majstorović, Sonja Avalon O skupu: Sekcija za visokoškolske i specijalne knjižnice Hrvatskoga knjižničarskog društva po trinaesti put organizira stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem. Teme skupa su uvijek aktualne, pokušava se odgovoriti na trendove u razvoju knjižničarstva, poslušati iskustva vanjskih kolega... Na skupu će kroz predavanja, radionice i okrugle stolove biti izložena iskustva stranih i domaćih izlagača. Pozivamo zainteresirane kolegice i kolege da aktivno sudjeluju u radu skupa. Tema skupa: Knjižnice: Kamo i kako dalje?
Podteme skupa: - Članstvo u EU – Knjižničari gdje smo? - Skoro članstvo u EU nas potiče na razmišljanje o budućnosti knjižnica u europskom okruženju, o novim izazovima koji će biti postavljeni pred knjižnice te upozorava na nove mogućnosti i načine suradnje s europskim knjižnicama. Mogućnost dobivanja sredstava EU fondova namijenjenih knjižnicama kroz projekte jedan je od oblika održivog razvoja knjižnica. Pri tome je knjižničarima potrebno dodatno znanje o načinu sudjelovanja na natječajima i izradi projekata. Predstavljanje primjera dobre prakse iz hrvatskih, ali i europskih knjižnica, dat će prikaz projekata koji su u tijeku ili već ostvareni, ali i neke ideje i smjernice za dalje djelovanje drugim knjižnicama u novim složenijim uvjetima poslovanja.
- Produktivnost znanstvene zajednice - Pred knjižničare se sve češće postavljaju zahtjevi za provođenjem bibliometrijskih istraživanja. U skoroj će budućnosti istraživanje bibliometrijskih pokazatelja, citiranosti/indeksiranosti znanstvenika/ustanova/časopisa, različiti metrički pokazatelji (IF, SJR, SNIP, h-indeks, Q), analiza produktivnosti... postati svakodnevni dio posla knjižničara, redovna usluga knjižnice. Kroz primjere dobre prakse ukazat će na mogućnosti uspješnog obavljanja nove usluge za korisnike u vremenima kada je pristup bazama podataka ograničen ili nedostupan. Tu se postavlja i pitanje tko može i smije izdavati potvrde o indeksiranosti i citiranosti.
- Obrazovanje korisnika - Kroz primjere dobre prakse pokazat će se uloga knjižničara specijalnih i visokoškolskih knjižnica u obrazovanju korisnika jer se knjižničari sve češće pojavljuju kao partneri u nastavnim i/ili znanstveno-istraživačkim procesima. Programi informacijskog opismenjavanja u knjižnicama ili visokoškolskim ustanovama (sustavna poduka - individualna i skupna; konferencije, tečajevi, predavanja, radionice, seminari, vježbe), vrednovanje izvora informacija, potpora knjižnica u e-učenju... samo su neki od modela obrazovanja korisnika koje nude knjižnice.
- Knjižnice u vremenu recesije : kako preživjeti? - Status financiranja knjižnica unutar matičnih instituciji, smanjenje ili ukidanje sredstva za nabavu literature, nedostatak sredstava za stalno stručno usavršavanje… dio su problema s kojima se susreću knjižničari u recesijskim vremenima. Predstavljanje pozitivnih primjera poslovanja knjižnica za iznalaženje alternativnih mogućnosti financiranja u poslovanju knjižnice, povezivanje s drugim knjižnicama mogu dati putokaz kako dalje.
Po završetku skupa bit će, kao i do sada, objavljen zbornik recenziranih radova. SPONZORI:
Formular za prijavu
KOTIZACIJA | do 15. travnja 2013. god. | od 16. travnja do 05. svibnja 2013. god. | članovi HKD-a | 600,00 kn (80 €) | 800,00 kn (110 €) | nečlanovi HKD-a | 800,00 kn (110 €) | 1.000,00 kn (140 €) |
Kotizaciju molimo uplatiti na žiro račun Hrvatskoga knjižničarskog društva 2360000-1101451830 ; MB 3236706 s naznakom "za Opatija 2013". Nakon primljene uplate HKD će izdati račun i poslati ga na navedenu adresu. Kotizacija uključuje radne materijale, svečanu večeru i osvježenje u pauzama. SMJEŠTAJ Za sudionike skupa predviđen je smještaj u hotelu Adriatic u kojem će se održavati izlaganja. Sudionici elektroničkom poštom sami obavljaju rezervacije i prijave u hotelu uz naznaku da se radi o 13. danima specijalnih i visokoškolskih knjižnica. Cijene smještaja u kunama (po osobi po danu): ADRIATIC I * * * * | 1/2 dvokrevetna soba | 1/1 jednokrevetna soba | noćenje s doručkom | 324,00 | 515,00 | polupansion | 374,00 | 656,00 | puni pansion | 477,00 | 668,00 | ADRIATIC II * * * | | | noćenje s doručkom | 246,00 | 404,00 | polupansion | 296,00 | 454,00 | puni pansion | 399,00 | 557,00 |
Boravišna pristojba nije uključena u cijenu i iznosi 7,00 KN po osobi i danu. ORGANIZIRANI PRIJEVOZ Organiziran je prijevoz autobusom Zagreb - Opatija - Senj - Zagreb. Iz Zagreba za Opatiju kreće se u srijedu, 15. svibnja 2013. godine, u 08:00 sati s parkirališta na zapadnoj strani Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, Hrvatske bratske zajednice 4. Polazak iz Opatije za Zagreb, sa zadržavanjem u Senju, je 18. svibnja 2013. u 09:00. Cijena organiziranog prijevoza s izletom je 300,00 kn. Kao i prijašnjih godina, u povratku je organizirana stručna ekskurzija koja uključuje posjete: 1. Gradskoj knjižnici Senj (Marija Čorić) 2. Knjižnici senjske gimnazije 3. Gradskom muzeju Senj 4. Tvrđavi Nehaj U sklopu ekskurzije organiziran je ručak. Dolazak u Zagreb predviđen je u kasnim poslijepodnevnim satima.
|