naslovnica Hrvatsko knjižničarsko društvo

<< natrag   

Radna grupa za društvene medije

Uvod

Društveni mediji, a posebice društvene mreže, već su niz godina prisutni u uslugama knjižnica u svijetu i Hrvatskoj što potvrđuju i brojna istraživanja provedena na tu temu. U Hrvatskoj, njihova prisutnost i korištenje prati se kontinuirano od 2009. godine, a rezultati praćenja ukazuju na potrebu da se knjižničare redovno i planski educira o pitanju odabira i načinima korištenja društvenih medija u svrhu proširenja ili razvoja knjižničnih usluga u virtualnom okruženju, tim više što su društveni mediji komunikacijski alati čije postojanje, razvoj i primjena izravno ovise o trendovima na globalnoj i lokalnoj razini te je nagli rast ili pad popularnosti nekog društvenog medija svakodnevna pojava koje knjižničari, ako se odluče za njihovo korištenje, trebaju biti svjesni.

S obzirom da su društveni mediji izrazito podložni promjenama „raspoloženja“ njihovih korisnika, a ujedno su i fenomen koji se vrlo brzo širi i nepredvidljivo razvija, od velike je važnosti neprekidno pratiti njihov razvoj kako bi knjižnice na vrijeme mogle promijeniti ili prilagoditi usluge koje na njima nude korisnicima, a u skladu s pravilima koje su propisali osnivači društvenih mreža i koja, prema dostupnim istraživanjima, brojne knjižnice koje se koriste društvenim medijima ne poštuju.

Problematika korištenja društvenih medija vrlo je kompleksna, posebno ako se sagledava iz perspektive knjižničnih usluga jer knjižničari često zanemaruju i pitanja autorskog prava, zaštite podataka korisnika te Etički kodeks Hrvatskog knjižničarskog društva.

Svjesni  navedenih problema, članovi radne grupe će se  aktivno baviti pitanjima prisutnosti društvenih medija u uslugama hrvatskih knjižnica uzimajući u obzir sve aspekte njihovog korištenja, razvoja i primjene te će kroz istraživački i praktičan rad knjižničarskoj zajednici ponuditi teorijska i praktična rješenja za uspješno ostvarenje prisutnosti knjižnica unutar web 2.0 okruženja.