- -
Naslovnica
-
Hrvatsko knjižničarsko društvo  en English language
-
zaglavlje
-  
- -
Pretraživanje
HKD web
Internet (Google)



IFLA EBLIDA NSK UNESCO     
Facebook Facebook Facebook
-
stranica za ispis stranica za ispis obavijesti      česta pitanja      plan stranica      kontakt
kalendar događanja      skupovi      dokumenti      izdanja      linkovi
HKD  //  Skupovi  //  Skupovi u zemlji  //  45. skupština Hrvatskog knjižničarskog društva
45. skupština Hrvatskog knjižničarskog društva

Mjesto održavanja: Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu 07.10. - 10.10.2020
Organizator: Hrvatsko knjižničarsko društvo

Suorganizatori: Zagrebačko knjižničarsko društvo, Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu

Model konferencije: Hibridna konferencija. Otvorenje i pozvana izlaganja planiraju se održati u predvorju Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu sukladno važećim epidemiološkim pretpostavkama, a program će se prenositi uživo putem mrežne aplikacije konferencije. Tematski i radni dio Skupštine održat će se u virtualnom obliku te elektroničkim glasovanjem.

Programski odbor: Matilda Justinić, Jasmina Kenda, Senka Kušar Bisić, Vikica Semenski, Radovan Vrana

Organizacijski odbor: Dijana Machala, Andreja Tominac, Miroslav Katić, Monika Batur, Lovela Machala Poplašen, Inja Cahun Kisić, Tamara Runjak.

Registracija sudjelovanja >>

Prijava sažetaka


Formular za prijavu

Prijave izlaganja i postera

Autor/i (Ustanova, Adresa, Tel/faks, E-mail)
 
Vrsta
 

Podtema  
Naslov izlaganja
 
Sažetak
(do 800 znakova s razmacima)
 
Tehnički zahtjevi pripreme virtualnih prezentacija
 

Osobno ću pripremiti virtualnu prezentaciju sukladno uputama organizatora
Interaktivnu prezentaciju doći ću izraditi u Digitalni laboratorij NSK bez dodatnih troškova
Platit ću vanjsku uslugu izrade interaktivne prezentacije (cca. 1.000,00 kn)

Ustanova
 
Adresa
 
Tel. / Faks
 
e-mail
 

Programski odbor zadržava diskrecijsko pravo zahtijevati korekciju ili odbiti prijavu temeljem dobivenog sažetka.

 

 

Tema Skupštine: Knjižnice u doba krize

Podteme Skupštine:

  • Odgovor knjižnica i knjižničarske zajednice na krizu COVID-19
  • Perspektive knjižničarstva u postCOVID kontekstu
  • Razvoj i perspektive djelovanja knjižničarskih društava na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini
  • Knjižnične usluge i programi u kontekstu upravljanja kriznim situacijama
  • Knjižnične usluge na daljinu (virtualne, hibridne, digitalne)
  • Knjižnice i digitalizacija – razvoj analognih i digitalnih zbirki
  • Virtualni programi knjižnica u doba pandemije COVID-19
  • Suradnja knjižnica i obrazovnih ustanova u provedbi nastave na daljinu
  • Informacijska pismenost u kontekstu pandemije COVID-19
  • Kompetencije knjižničara u odgovoru knjižnica na globalnu krizu
  • Knjižnični standardi i pravilnici u kontekstu izvanrednih okolnosti
  • Upravljanje knjižnicama u kriznim situacijama
  • Društveni utjecaj knjižnica i krizno komuniciranje s javnošću
  • Razvoj knjižničarske profesije u postCOVID perspektivi
  • Knjižnične zgrade i prostori pod utjecajem elementarnih nepogoda

Hrvatsko knjižničarsko društvo ove godine slavi osamdesetu obljetnicu svojeg postojanja tijekom kojeg je okupljalo knjižničarska regionalna društva, podupiralo rad svih vrsta knjižnica u Republici Hrvatskoj te kontinuirano razvijalo knjižničarsku struku kroz rad svojih stručnih tijela. Upravo u ovoj slavljeničkoj godini knjižnice su se suočile s iznimnom situacijom koja je unutar nekoliko dana potpuno promijenila poslovanje knjižnica.

Pandemija uzrokovana virusom SARS-CoV-2 te niz epidemioloških odluka koje su uslijedile kako bi se spriječilo širenje bolesti i zaštitilo ljudsko zdravlje dovelo je knjižnice u Hrvatskoj i svijetu u do sada nezabilježenu situaciju.

Unatoč iznimno teškim okolnostima knjižnice su vrlo brzo uspjele prilagoditi svoje poslovanje novonastaloj krizi, koja je zahtijevala smanjenje opsega ili potpunu obustavu dijela aktivnosti. Knjižnice su nastavile nuditi korisnicima provjerene izvore informacija i usluge u skladu sa svojima organizacijskim, tehničkim, financijskim i ljudskim mogućnostima (podteme 1., 2., 3., 4., 5.). Također su pružile snažnu podršku obrazovnom sustavu, znanstvenoistraživačkom radu i društvu u cjelini, kako bi se sačuvalo kolektivno duševno zdravlje (podteme 6.,7.).

Jedan od glavnih izazova koje je kriza osvijestila knjižnicama jest promjena paradigmi razvoja knjižnične struke. Stoga se važno - uz brojne izazove u fizičkom okruženju poput uvođenja strogih epidemioloških higijenskih mjera i socijalnog distanciranja, te izazove u virtualnom okruženju kao što su zaštita osobnih podataka i poštivanje autorskih prava - neprestano prilagođavati novim okolnostima i razraditi planove djelovanja knjižnica u budućnosti u ovakvim ili sličnim krizama (podteme 8., 9., 10., 11.). Dio knjižnica je i u proteklim godinama ali i u jeku pandemije COVID-19 imao dodatno opterećenje utjecaja elementarnih nepogoda na knjižnične prostore (potresi, poplave) što je podrazumijevalo dodatne napore knjižničara u svrhu saniranja posljedica tih događaja (podtema 12.).

Jedinstvena uloga knjižnice kao glavnog nositelja znanja i u novim uvjetima ostaje temelj knjižničnog djelovanja.

U vremenima brzih promjena knjižnice nastavljaju pružati aktivnu podršku društvu u njegovim nastojanjima da prevlada posljedice pandemije te nastoje olakšati život i rad građanima u fizičkom i duhovnom smislu istovremeno razvijajući nove usluge i načine pružanja informacija. Informacijska, obrazovna i kulturna uloga knjižnica i u novom dobu ostaje neupitna zahtijevajući od knjižnične struke dodatna ulaganja u obrazovanje knjižničara, razvoj tehničkih mogućnosti knjižnica kao i usaglašavanje zakonodavnih okvira.

Oblici izlaganja:

  • Pozvana izlaganja uživo (live stream)
  • Izlaganja na zahtjev (on-demand session)
  • Virtualna rasprava (live chat)
  • Okrugli stolovi uživo (live round table)
  • ePoster galerija
  • Virtualno raspravište (video chat rooms)
  • Pozivaju se zainteresirani da prijave svoja izlaganja na odabranu temu i sukladno predloženim modelima izlaganja u virtualnom okruženju.

Rok za prijavu izlaganja:

1. rok za dostavu sažetaka: 31.7.2020.

2. rok za dostavu sažetaka: 21.8.2020.

Obavijest o prihvaćenim radovima: 1.9.2020.

Rok za dostavu snimljenih izlaganja: 21.9.2020.

Radovi koji će biti prihvaćeni i održani mogu se pripremiti za objavu u Vjesniku bibliotekara Hrvatske (Q3). Rok za predaju radova za objavu u Vjesniku je 15.12.2020.

Autori se moraju pridržavati Smjernica za autore, a svi pristigli radovi prolaze recenzentski postupak. Prihvaćeni radovi bit će objavljeni u broju 1/2021.

Osnovne informacije: Kotizacija uključuje pristup svim online predavanjima sa skupa, radnim materijalima uključujući Programsku knjižnicu te prigodnu publikaciju objavljenu u spomen na 80. obljetnicu osnutka Hrvatskog knjižničarskog društva. Sudjelovanje na skupu prati se putem aplikacije za organizaciju virtualnih konferencija, a potvrdu o sudjelovanju dobit će svi sudionici koji budu prisustvovali izlaganjima više od 60 %.

Kotizacija:

Za uplate izvršene do 11. rujna 2020.:

  • Član HKD-a - puna kotizacija: 250,00 Kn (30 €)
  • Član HKD-a - jednodnevna kotizacija (bilo koji dan): 100,00 Kn (15 €)
  • Ne-član - puna kotizacija: 350,00 Kn (50 €)
  • Ne-član - jednodnevna kotizacija (bilo koji dan): 200,00 Kn (35 €)

Za uplate izvršene od 12. rujna 2020. do 10. listopada 2020.:

  • Član HKD-a - puna kotizacija: 350,00 Kn (50 €)
  • Član HKD-a - jednodnevna kotizacija (bilo koji dan) - 200,00 Kn (35 €)
  • Ne-član - puna kotizacija - 400,00 Kn (60 €)
  • Ne-član - jednodnevna kotizacija (bilo koji dan) - 300,00 Kn (40 €)

Poziv sponzorima 

- -
- - -
- -
  pravne napomene  |   uredništvo  |   webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2002
- -
- - -
- w3c_wai w3c_css w3c_html -