Primjena razvojne biblioterapije u radu s djecom i mladima u narodnoj knjižnici

Main Article Content

Keti Krpan Iva Klak Mršić Višnja Cej

Sažetak

Cilj. Svrha je ovog rada prikazati kako se može primjenjivati razvojna biblioterapija na odjelima za djecu i mlade u narodnim knjižnicama.


Pristup. Razvoju emocionalnih i socijalnih kompetencija kod djece i mladih pridonosi korištenje razvojne biblioterapije koju često provode knjižničari u sklopu raznovrsnih knjižničnih programa unutar suvremene knjižnice. Rad je proizašao iz dugogodišnjeg iskustva autorica u radu s djecom i mladima, a strukturiran je metodom analize i usporedbe tekstova.


Rezultati. Za uspješno provođenje biblioterapijskog procesa potrebno je osigurati preduvjete kao što su mogućnost uspješne komunikacije s djecom, uspostavljanje dobre grupne povezanosti i razumijevanje grupne dinamike te izbor odgovarajuće građe. Rezultati pokazuju potrebu za brojnim kompetencijama knjižničara koji rade na odjelima za djecu i mlade.


Originalnost. Rad prikazuje kako provođenje razvojne biblioterapije pomaže djeci i mladima u rješavanju problema s kojima se susreću tijekom odrastanja. Za provjeru učinkovitosti pronađenog rješenja u biblioterapijskom procesu, rad naglašava i nudi tehniku dramske ili lutkarske igre.

Ključne riječi

biblioterapija, grupna dinamika, komunikacija, socijalni odgoj

Article Details

Citiranje
Krpan, K.; I. Mršić; V. Cej. Primjena razvojne biblioterapije u radu s djecom i mladima u narodnoj knjižnici. // Vjesnik bibliotekara Hrvatske 61, 1(2018) , 345-361. doi:10.30754/vbh.61.1.621
Rubrika
Članci