-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 77, travanj 2018. :: Projekti školskih knjižnica


Sudjelovanje školske knjižnice u realizaciji glazbeno-scenskog igrokaza Začinimo jutro

Srednja škola Braća Radić iz Kaštel Štafilića – Nehaja obrazuje učenike u strukovnim programima poljoprivrede, prehrane i veterine te u međustrukovnom programu za zanimanje agroturistički tehničar. Za većinu strukovnih predmeta ne postoji prateći udžbenik. Zbog nedostatka nastavnih materijala, učenici dolaze u školsku knjižnicu i traže dodatnu stručnu literaturu kako bi ispunili svoje školske obveze.

Agroturistički tehničari, iz izbornog predmeta Ljekovito bilje, svake godine uobičajeno pišu referate o pojedinoj vrsti našeg dalmatinskog ljekovitog i začinskog bilja. U referatima moraju navesti sve o biljci: od mitova i legendi do primjene u svakodnevnom životu. Školska knjižničarka im nastoji pomoći u odabiru knjiga priručno-referentnog te posudbenog stručnog fonda, selekciji informacija i izvršavanju zadatka. U veljači 2016. godine, nakon pretraživanja literature, jedna generacija agroturističkih tehničara, njih četrnaest, predložila je svojoj nastavnici strukovnih predmeta programa poljoprivrede da o biljkama uče na drugačiji način, a ne putem pisanja i izlaganja referata pred razredom. Kroz naredna tri mjeseca, na inicijativu učenika, osmišljen je i realiziran glazbeno-scenski igrokaz Začinimo jutro.

Učenici su u školskoj knjižnici pronašli potrebne podatke, legende, priče i izreke vezane uz desetak ljekovitih biljaka te napisali tekst u kojem biljke pričaju. U uvodnom dijelu scenskog igrokaza, sakriveni među predivnim proljetnim grmovima ljekovitog bilja našeg školskog vrta, učenici su biljkama posudili svoj glas kako bi se one predstavile publici; ružmarin, ruta, pelin, mirta i ostale biljke su se hvalile svojim vrlinama, razgovarale međusobno, no i s publikom. Potom je slijedio središnji dio, igrokaz Legenda o lovoru, uz sudjelovanje desetak izvođača. Nastao je adaptacijom teksta Ovidijevih Metamorfoza kojeg su učenici pronašli na internetu i prilagodili srednjoškolskom uzrastu. Tekst govori o neuzvraćenoj ljubavi iz grčke mitologije – lijepu nimfu Dafne koja bježi od zaljubljenog Apolona, na njenu molbu otac ga pretvara u drvo lovora. Igrokaz je izveden je u svibnju 2016. godine pred brojnom publikom: učenicima škole, djelatnicima, našim umirovljenim profesorima i stanovnicima susjednih zgrada. Na dan izvedbe učenici su pripremili prostor školskog vrta za svoj scenski nastup te su za publiku improvizirali gledalište postavivši drvene klupice za sjedenje. Krasno proljetno sunčano jutro i vrt pun boja, mirisa i cvrkuta ptica, pretvorili su igrokaz u jednu malu čaroliju, pozdrav proljeću, prirodi i druženju. Učenici su bili jako ponosni i sretni zbog svojih postignuća. Po završetku igrokaza, publika je pozvana da se prošeta školskim vrtom i ubere svježe ljekovito i začinsko bilje, odnosno iz pripremljenih košara sa suhim biljem izabere po svojoj želji bilje i latice cvijeća. Ovu malu radionicu izrade eko-suvenira učenici su nazvali Komponirajte vlastitu mirisnu simfoniju. Ubrane biljke ili izabrano suho bilje posjetitelji su mogli posložiti u  košarice koje su učenici izradili od pruća vinove loze ili pohraniti u jutenim vrećicama te ovaj prigodni suvenir ponijeti kući. S našim učenicima – izvođačima mogli su se družiti u šetnji vrtom ili na postavljenim štandovima, uz razgledavanje stručnih brošura, letaka i knjiga, pričati o uzgoju i mogućnostima uporabe ljekovitog bilja. Igrokaz je izveden još nekoliko puta, u raznim prigodama, ali bez agroturističke radionice.

Knjižničar je u pripremi ovog malog projekta bio stalna podrška i sudionik u svim fazama rada učenika i njihove nastavnice: izboru literature, odabiru podataka za pisanje dramskih tekstova, uređenju kompletnog teksta, vježbama čitanja naglas, sugeriranju izbora muzike (dva učenika sviraju na gitari i sintesajzeru), kostimografiji, scenografiji, izradi pozivnica i plakata u zbornici, prisutnosti na probama, fotografiranju same izvedbe te nakon predstave pisanju članaka za mrežne stranice škole, kaštelanske portale, školski portal, Školske novine. O učeničkoj aktivnosti objavila je crticu i fotografiju Slobodna Dalmacija, najvažnija županijska tiskovina, a učenike je posjetila i novinarka Radio Splita te snimila radio-prilog. Igrokaz s radionicom je uvršten u program ovogodišnje Proljetne škole školskih knjižničara Republike Hrvatske kao primjer dobre prakse.

U stvaranju glazbeno-scenskog igrokaza i organiziranju ekološke radionice uočava se međusobna povezanost više odgojno-obrazovnih područja: strukovnih sadržaja (botanike), knjižnično-informacijskog i medijskog odgoja i obrazovanja te dramskog odgoja i obrazovanja. Kroz projekt Začinimo jutro učenici su povezali teorijska znanja iz botanike, stečena na nastavi u razredu i u školskoj knjižnici, s praktičnim znanjima iz školskog vrta,  predstavivši ih publici na zanimljiv način. Također, uključili su publiku u svijet čarobnih ljekovitih i začinskih biljaka školskog vrta, priredivši im radionicu izrade eko-suvenira. Cilj njihovog obrazovnog programa je osposobljavanje učenika za kvalitetno pružanje usluga u agroturizmu, a tu spada i upoznavanje sa zavičajnom i nacionalnom prirodnom, povijesnom i kulturnom baštinom. Školski projekti koji uključuju knjižnicu, kao izvor informacija i podršku odgojno-obrazovnom procesu, korelaciju obrazovnih područja, multidisciplinarni pristup te iskustveno učenje, odlična su prilika da učenici u strukovnim zanimanjima usvajaju znanja i stječu neophodne vještine za uključivanje na tržište rada.

Mirna Luketin

Srednja škola Braća Radić, Kaštel Štafilić – Nehaj

e-mail: mirna.luketin@gmail.com

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-