-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 83, prosinac 2020. :: Tema broja: Knjižničari i knjižnice na radu od kuće


Posao u doba korone (CZI-IRB)

“Teška vremena zahtijevaju teške odluke”, kaže izreka, vrlo dobro primjenjiva na izvanredno stanje u kojem smo se odjednom i privatno i poslovno našli krajem ožujka 2020. godine. Sukladno službenim odlukama, i Centar za znanstvene informacije (CZI) Instituta Ruđer Bošković od 20. ožujka  prešao je na “rad od kuće”. 

Iako smo očekivali takav razvoj događaja, ipak je nova organizacija rada tražila brzo donošenje  mnogih odluka kako bi se posao mogao nesmetano i organizirano odvijati. Svi  su  se djelatnici CZI-a prilagodili novim radnim uvjetima i cijelo smo vrijeme uspjeli ostati  na raspolaganju svojim korisnicima (kako djelatnicima IRB-a, tako i članovima hrvatske akademske zajednice).

Budući da je velik dio usluga i aktivnosti Centra za znanstvene informacije i do sada razvijan i obavljan u online okruženju, većinu smo poslova mogli nastaviti obavljati od kuće u istom opsegu.

Nastavili smo koristiti uobičajeni kanal za mrežnu komunikaciju i timski rad baziran na platformi Rocket.Chat, što je omogućilo da stalno budemo u kontaktu u zajedničkom virtualnom “uredu” i koordiniramo poslove. Komunikacija se odvija i elektroničkom poštom, a potrebni materijali dijele se na MomOblaku (sustavu koji održavamo za potrebe cijelog IRB-a) te Google Driveu, umjesto na lokalnim mrežnim diskovima. Radno vrijeme organizirano je od 9 do 17h, ali za mnoge je servise dostupna 24-satna korisnička podrška (24/7).

Tijekom rada “od doma” korisnicima su bile i bit će na raspolaganju sljedeće usluge, od kojih su neke i unaprijeđene i nadograđene: 

  • Hrvatska znanstvena bibliografija - CROSBI: korisnička podrška cijeloj hrvatskoj akademskoj i istraživačkoj zajednici, centralna administracija, pregledavanje i uređivanje zapisa o publikacijama, održavanje normativa časopisa i podataka o indeksiranosti časopisa u pojedinim bazama podataka i dr. Radi se i na razvoju informacijskog sustava i njegovih funkcionalnosti. Dovršen je i stavljen u funkciju CROSBI profil pomoću kojega autori mogu sami uređivati popis svojih radova. Implementirane su nove mogućnosti filtriranja i unaprijeđene mogućnosti pretraživanja. Objavljen je Priručnik za administratore CROSBI-ja i dopunjen FAQ u skladu s nadogradnjom sustava.
  • ŠESTAR - baza podataka instrumenata za znanstvena istraživanja: radi centralna administracija Šestara, administracija na razini ustanova, helpdesk usluga za administratore pri ustanovama i korisnike sustava, kao i održavanje i razvoj same aplikacije.
  • Baza podataka projektnih aktivnosti u znanosti i visokom obrazovanju u Republici Hrvatskoj: centralizirana administracija zapisa, komunikacija s administratorima pri pojedinim ustanovama, održavanje i razvoj novih funkcionalnosti.
  • FULIR - Institucijski repozitorij Instituta Ruđer Bošković: promocija otvorenog pristupa, pružanje korisničke podrške, administracija novih zapisa, unos novih zapisa koji su objavljeni pod nekom od CC licencija.
  • Sustav elektroničke nabave dokumenata - SEND: alat za međuknjižničnu razmjenu knjiga i znanstvenih članaka nastavio je raditi i na daljinu. Sve što možemo pribaviti online, bilo da imamo pretplatu ili možemo nabaviti od drugih knjižnica, i dalje nabavljamo.
  • Tko je tko u hrvatskoj znanosti: korisnička podrška za znanstvenike i otvaranje novih korisničkih računa.
  • Bibliometrijske usluge: izdavanje potvrda o indeksiranosti i citiranosti radova za potrebe djelatnika IRB-a, bibliometrijske analize znanstvene produkcije IRB-a za potrebe Instituta.
  • Konferencijski alat BigBlueButton: implementirali smo online konferencijski alat te ga ponudili kao uslugu na razini cijelog IRB-a. Time je omogućeno normalno funkcioniranje znanstvenika, organizacijskih jedinica te raznih tijela na IRB-u.
  • Sustav "MojOblak" baziran na platformi Nextcloud (za djelatnike IRB-a): nadograđivanje sustava, osiguravanje dodatnog diskovnog prostora za potrebe pohrane datoteka.
  • Rezervacije dvorana: usluga za djelatnike IRB-a. Administrator je dostupan svaki dan u radnom vremenu za sve vrste ispravaka ili rezervacija termina.
  • Organizacija udaljenog pristupa bazama podataka i e-časopisima, obavijesti i podrška korisnicima, komunikacija s izdavačima.
  • Aktivan je profil Centra za znanstvene informacije na Facebooku, blog i mrežne stranice.

Na raspolaganju smo i korisnicima za sve vrste općih upita elektroničkom poštom. O novostima i aktivnostima informiramo korisnike putem mailing lista, bloga, Facebooka i mrežnih stranica.

Od ostalih poslova možemo istaknuti sudjelovanje u radu Dabra, u radnim skupinama i koordinacijskom odboru; rad na međunarodnim projektima NI4OS i OpenAIRE (online sastanci, webinari, dijeljenje informacija), aktivnosti u međunarodnim knjižničarskim udruženjima (EURASLIC, IAMSLIC i LIBER), pisanje znanstvenih i stručnih radova, tekuću obradu knjižne građe.

Potres koji je zadesio Zagreb 22. 3. 2020. nije zaobišao ni prostore Centra za znanstvene informacije IRB-a. U usporedbi s mnogim drugim zagrebačkim knjižnicama, štete na opremi, knjižničnom fondu i prostorima su male. U potresu je najviše stradala čitaonica u krilu Ivana Supeka, koje je zaštićeno kulturno dobro, dok su čitaonice u 3. i 5. krilu u dobrom stanju. Manje su oštećene i neke radne sobe djelatnika CZI-a. Sanacije posljedica potresa očekujemo u sljedećim mjesecima, ovisno o dinamici povratka djelatnika Centra za znanstvene informacije u prostore IRB-a. 

Budući da se skoro svi segmenti djelatnosti Centra za znanstvene informacije IRB-a temelje na vlastitim informacijskim sustavima koje razvijamo i održavamo već dugi niz godina, uspjeli smo korisnicima kvalitetno osigurati većinu usluga  i u  izvanrednim radnim uvjetima. To ne bi bilo moguće bez posebnog zalaganja Odjela za informacijske tehnologije CZI-a, kojemu posebno zahvaljujemo. Svi djelatnici CZI-a iznimno su dobro timski surađivali i nadopunjavali se u preuzimanju i rješavanju poslova. Ipak, nedostaje osobni kontakt s korisnicima i dio usluga koje trenutno ne možemo ponuditi (edukacijski seminar, predavanja, konzultacije “uživo”).  No  nadamo se povratku na IRB i nastavku rada u punom opsegu.

 

Marina Mayer

marina.mayer@irb.hr

 

 

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-