-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 84, prosinac 2021. :: Vijesti iz knjižnica


Školska knjižnica – mjesto čitanja, učenja, stvaranja i druženja

 

Od samog osnutka OŠ Josipa Račića u njoj djeluje i školska knjižnica. Svojim fondom i opremljenošću knjižnica zadovoljava potrebe učenika i učitelja, a različitim sadržajima i aktivnostima nastoji biti mjesto čitanja, učenja, stvaranja i druženja.

Brojni su književnici posjetili našu knjižnicu i ostavili neizbrisiv trag. Spomenimo samo neke od njih. Primjerice, raspoložena književnica Željka Horvat-Vukelja svirala nam je klavir i flautu, glumila, pričala priču i mjerila TT (totalnu tišinu). Lutkice na kartonu pomogle su da uprizorimo Šumsku školu i ježa Žinka. Posjetili su nas i: Sanja Pilić, Ratko Bjelčić, Mladen Kušec, Melita Rundek, Božidar Prosenjak, Dubravko Jelačić Bužimski, Jadranko Bitenc, Maja Šimleša.

Ljubav prema književnosti i pisanoj riječi pokazivali smo i odlaskom na Malu tribinu u Društvo hrvatskih književnika, čiji je moderator poznati pisac Hrvoje Kovačević. Nezaboravne susrete priredili su nam Maja Brajko Livaković, Božica Jelušić, Sanja Pilić.
Osim poticanja čitanja i ljubavi prema knjizi, u knjižnici smo imali priliku ugostiti i predavače koji su imali zanimljiva i edukativna predavanja o ljudskim pravima (Aron Pećnik iz Ureda pravobraniteljice), o rijetkim bolestima (Sanja Perić, predsjednica Udruge za pomoć oboljelima od fenilketonurije), o važnosti čuvanja voda i brige za okoliš, o kruženju vode u prirodi, zečjim nasipima, poplavama i dr. (Marija Vizner iz Hrvatskih voda).

Uz satove lektire, u knjižnici se realiziraju i satovi knjižnično informacijskog i medijskog odgoja i obrazovanja na kojima se učenike poučava o školskoj knjižnici, o nastanku knjiga, uči ih se što je referentna zbirka, a što je knjižnični katalog, kako provjeriti valjanost informacije, pravila lijepog ponašanja na internetu i dr. Veselo i zanimljivo je u knjižnici i kada uz pomoć digitalnih alata možemo zajedno odigrati kviz u Kahootu ili pokazati poznavanje bajki u Plickers kvizu. Uz QR kodove zadatci su drukčiji, a ponekad cijela knjižnica bude mjesto izazova i potrage za njima. Knjižnica se uključila i u Večer matematike. Maštovita matematička pitanja vezana su uz pročitana lektirna djela, a zadaci za zagrijavanje u Wordwallu jako su se svidjeli učenicima.



Dugogodišnja suradnja s učiteljicom Draganom Rakonca na području građanskog odgoja i obrazovanja rezultirala je vrijednim projektima i radovima koji mogu koristiti i buduće generacije. Istaknimo samo taktilnu slikovnicu Srce na dar nastalu u suradnji s Hrvatskom knjižnicom za slijepe i slabovidne osobe te radionicom Licitar Nine Jecić, koja je svoje počasno mjesto dobila i u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici, zatim slikovnicu Stanari u školi, koja na zanimljiv i djeci primjeren način objašnjava Kućni red škole u tiskanom, ali i u digitalnom obliku na mrežnoj stranici naše škole.


Nakon odgledanih lutkarskih predstava Ježeva kućica, Zaljubljeni žabac i Zmaj škakljaj, koje su izveli polaznici Lutkarske skupine pod stručnim vodstvom učiteljice Zlate Kovač, u knjižnici su bile postavljene prigodne izložbe lutaka i održane radionice za učenike.



Sudjelovanje na Inovi (izložbi inovacija učenika zagrebačkih osnovnih, srednjih škola i studenata s međunarodnim sudjelovanjem) rezultirao je i odličjima zlatnog (Purgerski rječnik – memori kartice i društvena igra Križić kružić) i brončanog sjaja za Lepezu izumitelja. Nacrtali smo poznate izume hrvatskih izumitelja (Fausta Vrančića, Slavoljuba Penkale, Ivana Blaža Lupusa, Josipa Belušića, Davida Schwartza, Ivana Vučetića, Franje Hanamana i Ante Maglice) te ih spojili u oblik lepeze. Osim praktične upotrebe, ova lepeza ima i edukativno značenje. Također, može poslužiti kao ideja za promociju naše zemlje u obliku suvenira.



Kako do sada, tako i u budućim aktivnostima i sadržajima, nastojat ću da knjižnica bude mjesto čitanja, učenja, istraživanja, druženja i stvaranja za sve račiće, velike i male, učenike i učitelje.



Darija Jurič
OŠ Josipa Račića, Zagreb

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-