-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 50, prosinac 2010. :: Skupovi i manifestacije u zemlji


Novo informacijsko okruženje: izazov za učenike, učitelje i knjižničare
Koprivnica, 16. studenoga 2010.

Novo informacijsko okruženje: izazov za učenike, učitelje i knjižničare naziv je stručnog skupa koji je realiziran suradnjom Knjižnice i čitaonice Fran Galović Koprivnica, Stručnog vijeća školskih knjižničara osnovnih i srednjih škola Koprivničko-križevačke županije i Gimnazije Fran Galović Koprivnica 16. studenoga 2010. godine. Skupu su prisustvovali knjižničari školskih i narodnih knjižnica te ravnatelji osnovnih i srednjih škola kako bi se svi zajedno upoznali s konceptom informacijske pismenosti te osvijestili vlastitu ulogu u informacijskom opismenjavanju. Zajedničkim projektima te metodom „malih koraka“ možemo učenicima pomoći u stjecanju digitalnih kompetencija potrebnih u cjeloživotnom učenju.

Voditeljice radionice bile su doc. dr. sc. Sonja Špiranec i doc. dr. sc. Mihaela Banek Zorica s Odsjeka za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Predavačice su naglasile kako za sada ne postoje standardi informacijske pismenosti, no unatoč tome što informacijsko opismenjavanje u školama još uvijek nije usustavljeno, svi mi moramo djelovati i naučiti učenike kako učiti u novom informacijskom okruženju. U radionicama sudionici su kroz primjere, realne probleme, učili kako koncipirati ishode učenja informacijske pismenosti. Koje kompetencije želimo kod učenika, koje ishode učenja želimo postići, te koje vježbe, odnosno aktivnosti moramo provesti za postizanje određenog cilja. Drugi dio radionice odnosio se na vrednovanje izvora i kako pomoći učenicima ne samo da znaju točno navesti izvor nego kako ga i kritički sagledati. Također, putem primjera voditeljice su ukazale na kriterije za vrednovanje informacija (pronaći grešku, za određenu informaciju pronaći dva ili tri izvora, usporediti dva članka na istu temu). Tom prigodom Ljiljana Vugrinec, voditeljica Županijske matične službe pri Knjižnici i čitaonici Fran Galović Koprivnica predstavila je Smjernice za upućivanje učenika u informacijsko istraživanje na zadanu temu. Smjernice su rezultat dogovora ravnatelja škola i knjižničara kako bi učenici dobili zadane upute koje bi im pomogle u procesu istraživanja. Opći zaključak skupa je da se metodom malih koraka mogu učiniti veliki pomaci u stjecanju digitalnih kompetencija učenika.

U gradu Koprivnici zajedničkim djelovanjem gradske i školskih knjižnica pokrenut je u Knjižnici i čitaonici Fran Galović pilot-projekt Osobni knjižničar s ciljem podučavanja korisnika u elektroničkim uslugama te stjecanja digitalnih kompetencija. Specifični ciljevi projekta su: populariziranje zbirki i e-kataloga knjižnice, poticanje djece i mladih na korištenje knjižnice i knjižničnih usluga, podučavanje osnovama pretraživanja na internetu, podučavanje osnovama korištenja programa za obradu teksta i izradu prezentacija u programu PowerPoint. Projekt je namijenjen učenicima osnovnih i srednjih škola i svim ostalim zainteresiranim korisnicima. Održava se prema dogovorenom terminu sa zainteresiranim korisnicima, a provode ga knjižničari Dječjeg odjela, Odjela za odrasle i Stručno-znanstvenog odjela. U radionicama polaznike se nastoji obučiti kako odrediti temu istraživanja i područje znanosti kojem pripada, odrediti ključne riječi, pretraživati elektronički kataloga po autoru, naslovu i predmetu, kako pronaći knjigu na polici, informacije u enciklopedijama, leksikonima, pretraživati i vrednovati informacije na internetu te pretraživati digitalizirane baza podataka. Projekt Osobni knjižničar primjer je iz prakse, usmjeren na dobrobit korisnika i školskih i narodnih knjižnica u novom informacijskom okruženju.

D. Petrić
danijela@knjiznica-koprivnica.hr

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-