-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 51, ožujak 2011. :: Iz knjižnica


Korelacija informatike i knjižničarstva u Komercijalnoj i trgovačkoj školi Bjelovar

I ove godine nastavljena je suradnja nastavnika i knjižničara u Komercijalnoj i trgovačkoj školi Bjelovar, posebice na planu korelacije nastavnih sadržaja i knjižničarstva. Tako je u dogovoru između nastavnice informatike Daniele Ivanov-Štimac i knjižničarke osmišljen nastavni sat informatike posvećen bazama podataka.

Učenici trećeg razreda komercijalista u svom nastavnom planu i programu imaju obradu baza podataka i stoga je bila prilika proširiti njihove teorijske spoznaje konkretnim primjerima baza podataka koje su izravno povezane s knjižničarstvom. Naime, riječ je o knjižničnim katalozima na internetu koji predstavljaju baze podataka. Stoga smo odlučile predstaviti im neke mrežne kataloge knjižnica i pokazati tehnike njihova pretraživanja. Obrazovne zadaće ove nastavne jedinice odnose se na usvajanje znanja o najvažnijim mrežnim katalozima knjižnica i njihovoj ulozi u obrazovanju, odgojne zadaće imaju za cilj osvijestiti kod učenika važnost korištenja interneta u obrazovne svrhe, a funkcionalne zadaće pretpostavljaju razvoj informatičkih vještina koje učenicima trebaju osigurati pronalaženje potrebnih informacija.

Uvodni dio sata napravila je kolegica Ivanov-Štimac, a za motivaciju joj je poslužio razgovor s učenicima i ponavljanje usvojenog gradiva o bazama podataka. Potom je knjižničarka nastavila s obradom novog gradiva koje se odnosilo na konkretne primjere baza podataka, tj. mrežne kataloge knjižnica. Pokazala sam im kako mogu pristupiti određenim mrežnim katalozima, od kataloga svoje školske knjižnice do kataloga Nacionalne i sveučilišne knjižnice. Potom se pristupilo radionici na kojoj su učenici dobili konkretne zadatke za pretraživanje mrežnog kataloga Nacionalne i sveučilišne knjižnice. Učenici su samostalno rješavali zadatke na računalu i pritom bili podijeljeni u tri grupe. Zadaci su obuhvaćali pretraživanje baze po autorima, naslovima, godini izdanja, ključnoj riječi i ostalim parametrima i na taj način učenici su stekli uvid u sastavne dijelove bibliografskog opisa. Nakon zajedničke provjere riješenih zadataka kolegica Daniela zaokružila je sat zadavanjem domaće zadaće.

Ovakav način rada za predavače je inspirativan i motivirajući jer svatko se bavi samo jednom etapom nastavnog sata i pritom odrađuje svoj stručni dio. Smatramo da opravdano i svrhovito uvođenje suradnika u nastavu pridonosi njenoj zanimljivosti i kvaliteti, a nadamo se i da su učenici zadovoljni te da će im znanja i vještine dobivene na ovakav način biti od koristi.

T. Kreštan
knjiznica@trgovackaskola-bjelovar.hr

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-