-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 54, prosinac 2011. :: Iz knjižnica


Usluga Osobni knjižničar i Tjedan cjeloživotnog učenja u Knjižnici i čitaonici „Fran Galović“ Koprivnica

U eri elektroničkih medija, u društvu koje se brzo mijenja, itekako su potrebne knjižnice koje prate društvene, ekonomske i tehnološke promjene, ali i aktivni knjižničari koji će biti pouzdani partneri u pronalaženju, organiziranju i vrednovanju informacija, bilo u tiskanom bilo u elektroničkim medijima.

Mijenjanjem okruženja u kojem se nalaze knjižnice i knjižničari ne smijemo zaboraviti na specifičnu ulogu koju imamo – biti vrelo informacija. Pristup informacijama treba biti dostupan svima, ali ako realno sagledamo trenutačno stanje, možemo zaključiti da nije tako. Generacije koje nisu odrastale u elektroničkom okruženju (digitalne pridošlice) teže ga prihvaćaju i slabije se snalaze u moru elektroničkih novotarija poput e-kataloga i sl. Osobe rođene u elektroničkom dobu (digitalni urođenici) naviknute su primati informacije vrlo brzo te se lakše snalaze kad se susretnu s novim izazovima u elektroničkom okruženju, ali zbog brzine informacija koje primaju dolazi do njihove površne analize. U Knjižnici i čitaonici „Fran Galović“ Koprivnica intenzivno se promišlja i radi na tome, a posebno na smanjenju jaza između digitalnih pridošlica i digitalnih urođenika. Knjižnica je svjesna da će njezini budući korisnici biti digitalni urođenici, ali također želi svojim digitalnim pridošlicama otvoriti vrata digitalnih izazova. Zbog toga je pokrenula uslugu Osobni knjižničar kojoj je cilj razvijati digitalne kompetencije knjižničnih korisnika, podupirati informacijsku, informatičku i knjižničnu pismenost, a istovremeno popularizirati knjižnične tiskane i elektroničke resurse koristeći najnovija tehnološka pomagala.

U provođenju usluge Osobni knjižničar knjižničari se pojavljuju kao podučavatelji. Riječ je o individualnoj poduci korisnika u samostalnom pronalaženju kvalitetnih informacija potrebnih za neki istraživački rad, na primjer kod pisanja zadaća, referata, radnji ili za svakodnevne potrebe. Polazište poduke je mrežna stranica koprivničke knjižnice www.knjiznica-koprivnica.hr s koje se prelazi na sadržaje koji su dostupni preko nje. Poduka je jednokratna, radioničkog je tipa u trajanju od sat i pol. Poduka se provodi u zasebnoj prostoriji za najviše četiri polaznika, što omogućuje osobni pristup. Za poduku se koriste prijenosna računala, što omogućuje mobilnost usluge unutar i izvan knjižnice. Nakon završene poduke polaznici bi trebali imati osnovna znanja i vještine kako koristiti elektronički knjižnični katalog, digitalne baze podataka i ostala informacijska pomagala, te kako odrediti signaturu, područje znanosti kojemu traženi predmet / tema pripada, ključne riječi, i na kraju, pronaći djelo određenog autora, naslova i predmeta na policama knjižnice. Usvojene tehnike i strategije trebaju pomoći polaznicima poduke u lakšem i boljem korištenju knjižničnim uslugama i zbirkama, odnosno u postizanju veće razine knjižnične i informacijske pismenosti.

Koprivnički knjižničari provode još dvije varijante poduke, koje se izvode na metodološki sličan, individualan način. Jedna je namijenjena korisnicima kojima su potrebna osnovna znanja i vještine iz informatičke pismenosti i interneta, a druga je kombinacija informacijsko-informatičke poduke namijenjene djeci.

U suradnji s koprivničkim Pučkim otvorenim učilištem, u Tjednu cjeloživotnog učenja knjižnica je provela neke bibliopedagoške programe s polaznicima nekih od njegovih brojnih obrazovnih programa. Cilj tih programa je promocija uloge knjižnice u potpori neformalnom i formalnom obrazovanju i cjeloživotnom učenju svih građana. U dva termina koprivnički knjižničari održali su za polaznike osnovnog obrazovanja odraslih osnovnu poduku u pretraživanju informacija u Kompjutorskoj učionici Veleučilišta, a potom ih odveli u posjet knjižnici pod motom Budite na izvoru znanja i informacija – posjetite knjižnicu! Tjedan cjeloživotnog učenja u koprivničkoj Knjižnici završio je programom posjete Dječjem odjelu knjižnice polaznika obrazovnog programa za romske pomoćnike u nastavi pod nazivom Upoznajte Romsku knjižnu policu. Na taj način knjižnica je poduprla njihove obrazovne ciljeve te ponudila usluge na koje se oni mogu osloniti u svojoj želji za obrazovanjem te u dogovoru s Pučkim otvorenim učilištem svim polaznicima radionice omogućila besplatnu jednogodišnju članarinu.

P. Lukačić
petar@knjiznica-koprivnica.hr

 

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-