Komisija za srednjoškolske knjižnice
Plan i program
Plan rada Komisije za srednjoškolske knjižnice
od 1. rujna 2021. do 31.kolovoza 2022. godine
Stručni skup "Dan bajke" /u suradnji s Komisijom za osnovnoškolske knjižnice i Komisijom za knjižnične usluge za djecu i mladež/
Mjesto održavanja : Krapina Vrijeme održavanja - ožujak 2021. Stručni skup Dan bajke sa školom pripovijedanja bajki organizirat će tri komisije Hrvatskoga knjižničarskog društva: Komisija za srednjoškolske knjižnice, Komisija za osnovnoškolske knjižnice i Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež. Program će biti sastavljen od stručnih izlaganja, pripovijedanja bajki za djecu i za odrasle, edukativnih radionica o tehnikama pripovijedanja bajki i priča; likovne, dramske i glazbene radionice, razmjene dobre prakse i rasprave. Bit će postavljena i prigodna edukativna izložba. Stručni skup Dan bajke sa školom pripovijedanja bajki bavit će se teorijskim i praktičnim aspektima poticanja pripovijedanja bajki i priča, osnaživanjem odgajatelja, učitelja i knjižničara za umijeće propovijedanja, populariziranjem pripovijedanja i isticanjem pozitivnih učinaka na razvoj djece kao i na očuvanje bajki, narodnih priča i legendi.
12. okrugli stol za školske knjižnice: Autorsko pravo i digitalno okruženje/ u suradnji s Komisijom za osnovnoškolske knjižnice
Mjesto održavanja: Osijek/ne mreži
Vrijeme održavanja: listopad 2021.
Kontinuirano, već jedanaest godina, okrugli stol za školske knjižnice svake godine obrađuje po jednu goruću temu školskoga knjižničarstva. Odvija se kroz stručna predavanja, iskustva dobre prakse, raspravu i zaključke te pruža potporu radu školskih knjižnica i potiče razvoj knjižničarske struke. Gostovanjem predavača iz Slovenije, Mađarske i Belgije skup je dobio međunarodnu notu.
12. Okrugli stol za školske knjižnice „Autorsko pravo i digitalno okruženje“ organizirat će Komisija za srednjoškolske knjižnice i Komisija za osnovnoškolske knjižnice Hrvatskoga knjižničarskog društva u suradnji s Društvom knjižničara Slavonije, Baranje i Srijema i Osnovnom školom Darda.
Skup će se tematski baviti problematikom autorskih prava u suvremenom digitalnom okruženju u kontekstu donošenja novog Zakona o autorskim i srodnim pravima kao i iznimne situacije u kojoj su se našle školske knjižnice za vrijeme uvođenja djelomične ili potpune nastave na daljinu
U slučaju nepovoljne epidemiološke situacije program skupa izvest će se hibridno ili u potpunosti na mreži.
Projekt "Čitanje ne poznaje granice/Branje ne pozna meja"
Projekt za promociju čitanja i nacionalnog identiteta te razvoja različitih vrsta pismenosti. Pokrenut je povodom Europske godine čitanja naglas (2013.)
Svrha projekta: Osnovna svrha projekta je unaprijediti čitanje i razumijevanje pročitanog poticanjem čitanja naglas, pridobiti djecu kako bi čitala s voljom i radošću i tako stekla naviku svakodnevnog čitanja, odnosno učenja. Unaprijediti upotrebu informacijsko-komunikacijske tehnologije, razvijati različite vrste pismenosti, poticati istraživačko učenje i kritičko mišljenje. Provedbom projekta važno je poticati dječju znatiželju kako bi se aktivno i kvalitetno uključivala u istraživanje nepoznatog služeći se različitim informacijskim izvorima. Promicati hrvatski identitet.
Ciljevi projekta: ⋄ promicanje i poticanje čitanja naglas ⋄ unaprjeđivanje čitalačkih sposobnosti i vještina ⋄ razvijanje svijesti o važnosti i utjecaju čitanja naglas ⋄ razvoj različitih vrsta pismenosti ⋄ promocija hrvatske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture ⋄ upoznavanje djela slovenske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture ⋄ bogaćenje vokabulara i razvoj kritičkog mišljenja ⋄ kreativno i suradničko korištenje Informacijsko-komunikacijske tehnologije ⋄ ovladavanje metodama istraživačkog rada ⋄ unapređivanje vještina i sposobnosti javnog nastupa ⋄ promocija europskog identiteta
Projekt se u kontinuitetu provodi od 2013. godine.
Agenda 2030 i školske knjižnice Suradnja s kolegicama Anom Sudarević i Jasnom Milički koje predlažu da za svaki dio Agrende 2030 (za svaku sličicu) https://www.nsk.hr/radionica-uloga-knjiznica-u-provodenju-un-ove-agende-2030-i-ciljeva-odrzivog-razvoja-u-nsk/ predložimo 3 naslova slikovnica ili knjiga. Kasnije bi se to moglo nadograđivati novim naslovima te primjerima iz prakse, pripremama, možda i dodatnim materijalima.
|