Uvodna riječ

Main Article Content

Ana Barbarić
http://orcid.org/0000-0002-4289-7042
Boris Badurina
http://orcid.org/0000-0003-4111-6811

Sažetak

Uredili: Ana Barbarić i Boris Badurina


Tematski dio o formalnom obrazovanju informacijskih stručnjaka u Hrvatskoj otvara rad Jadranke Lasić Lazić i Sonje Špiranec o konceptualnim i strukturnim odrednicama doktorskog studija Informacijskih i komunikacijskih znanosti sa
Sveučilišta u Zagrebu. Slijedi rad Vjerana Bušelića i Mihaele Banek Zorica u kojem su autori konstruiranjem modela domena informacijske pismenosti i domene zapošljivosti, vizualnim mapiranjem ključnih pojmova pokazali razliku koja
vlada u njihovu diskursu. Rad Sanjice Faletar Tanacković i Kornelije Petr Balog pruža povijesni pregled djelovanja Odsjeka za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta Osijek od njegova osnutka do danas, s naglaskom na njegovu
znanstvenu, nastavnu i stručnu djelatnost, studentsku populaciju te ishode učenja i kompetencije diplomiranih studenata. Slijedi rad Tomislava Jakopeca o razvojnom putu diplomiranih studenata informacijskih znanosti Filozofskog fakulteta Osijek zaposlenih u IT-tvrtkama. Rad Martine Dragija Ivanović i Borisa Badurine donosi rezultate provedenog istraživanja u kojem je ispitano u kojoj mjeri studiji informacijskih znanosti/knjižničarstva pripremaju studente za buduće poslove u knjižnicama, odnosno u kojoj mjeri studijski programi iz perspektive bivših studenata osiguravaju potrebne kompetencije. Tematski dio o formalnom obrazovanju informacijskih stručnjaka u Hrvatskoj zaključuje rad Jelene Lakuš, Snježane Stanarević Katavić i Tomislava Žilića koji donosi bibliografiju znanstvenih i stručnih radova hrvatskih autora o obrazovanju informacijskih stručnjaka iz triju grana informacijskih i komunikacijskih znanosti – arhivistike i dokumentalistike, knjižničarstva i muzeologije.


Možemo zaključiti kako ukratko predstavljenih šest radova nastavnika sa sva tri odsjeka/odjela koji obrazuju informacijske stručnjake u Hrvatskoj doprinose u značajnoj mjeri oslikavanju trenutnog stanja formalnog obrazovanja informacijskih stručnjaka, s naglaskom na knjižničare, te otvarajući određena pitanja, nude neka polazišta za budući razvoj kako samih studijskih programa tako i odsjeka / odjela.


Urednici


U Zagrebu 14. 12. 2020.

Article Details

Kako citirati
Barbarić, A., & Badurina, B. (2021). Uvodna riječ. Vjesnik Bibliotekara Hrvatske, 63(1-2), 615–616. Preuzeto od https://izdanja.hkdrustvo.hr/casopisi/vbh/article/view/865
Rubrika
Formalno obrazovanje informacijskih stručnjaka u Hrvatskoj