Projekti društveno korisnog učenja Provedba na daljinu u mreži Knjižnice Marina Držića

Main Article Content

Snježana Ercegovac
http://orcid.org/0000-0002-7380-0899
Marija Turković Kordić

Sažetak

Cilj. U radu se predstavlja partnerstvo Dječje knjižnice Marina Držića i Knjižnice Savica, dviju knjižnica iz mreže Knjižnice Marina Držića, područne knjižnice u mreži Knjižnica grada Zagreba i studenata Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu na provedbi triju projekata društveno korisnog učenja tijekom akademske godine 2020./2021. u okviru kolegija Društveno korisno učenje, koji se izvodi na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.


Metodologija. U prvome dijelu rada opisuje se koncept društveno korisnog učenja koji spaja obrazovanje i društvenu odgovornost, a zatim se navode razlike među društveno korisnim učenjem, volontiranjem i studentskom praksom. Potom se nabrajaju ciljevi provedbe projekata društveno korisnog učenja i dobrobiti koje ta provedba donosi, a ističe se i važnost kritičkog promišljanja provedenih projekata. U drugome dijelu rada opisuje se uloga knjižničara u partnerstvu te se predstavljaju tri studentska projekta namijenjena osnovnoškolcima: „Učenje kroz zabavu: micro:bit radionice“, „Minecraft glagoljica“ te „Mein Freund: micro:bit“. Sva tri projekta odnose se na STEM područja tehnologije i inženjerstva i realizirana su na daljinu, u skladu s mjerama za suzbijanje širenja bolesti COVID-19 koje su u trenutku njihove provedbe bile na snazi.


Rezultati. Provedba i evaluacija predstavljenih projekata pokazuju da knjižničari, zahvaljujući svom znanju i iskustvu, mogu biti kvalitetni mentori studentima na projektima društveno korisnog učenja, a da studenti knjižnicama, kao partnerskim organizacijama, mogu pomoći da svojim korisnicima pruže inovativnije, kvalitetnije i raznovrsnije usluge.


Originalnost/vrijednost. Prikaz projekata društveno korisnog učenja provedenih  u partnerstvu s narodnim knjižnicama mogao bi knjižnicama koje nisu sudjelovale u njihovoj provedbi poslužiti kao poticaj da se uključe u provedbu projekata društveno korisnog učenja osmišljenih tako da zadovolje konkretne društvene potrebe lokalne zajednice u kojoj te knjižnice djeluju.

Ključne riječi

COVID-19, društveno korisno učenje, narodne knjižnice, nove knjižnične usluge, STEM

Article Details

Citiranje
Ercegovac, S.; M. Turković Kordić. Projekti društveno korisnog učenja. // Vjesnik bibliotekara Hrvatske 64, 2(2021) , 443-467. doi:10.30754/vbh.64.2.899
Rubrika
Članci