• Novosti
  • / Panel rasprava na Interliberu 2025. – Kad pisanje i čitanje djeci i mladima nije lako – podrška koja mijenja živote

Panel rasprava na Interliberu 2025. – Kad pisanje i čitanje djeci i mladima nije lako – podrška koja mijenja živote

Mjesto: Zagreb, Zagrebački velesajam, Interliber, 5. paviljon (galerija)

Datum i vrijeme: 14. studenoga 2025., 12:00 – 13:30

Čitanje i pisanje temeljne su vještine učenja, no za mnogu djecu i mlade taj put nije jednostavan. Disleksija, disgrafija,  diskalkulija i druge teškoće u čitanju i pisanju dio su stvarnosti brojnih učenika u hrvatskim školama. Kako im možemo pružiti bolju podršku? Tko pomaže roditeljima i učiteljima? Imaju li djeca s teškoćama pristup knjigama, nastavnim materijalima i tehnologiji prilagođenoj njihovim potrebama?

O tim i drugim važnim pitanjima razgovarat će se na panel raspravi „Kad pisanje i čitanje djeci i mladima nije lako – podrška koja mijenja živote“, koju organizira Hrvatsko knjižničarsko društvo u okviru Nacionalne kampanje za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom  „I ja želim čitati!“, Hrvatsko čitateljsko društvo, Županijsko stručno vijeće školskih knjižničara Grada Zagreba (Agencija za obrazovanje)

Panel će okupiti stručnjake iz područja obrazovanja, knjižničarstva, rehabilitacije i inkluzije s ciljem jačanja međusektorske suradnje i stvaranja jednakih mogućnosti za svu djecu i mlade.

 

Sudionici panela:

dr. sc. Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu – moderator

(Jedan je od najpoznatijih aktualnih hrvatskih pedagoga i sociologa. Voditelj obrazovnih reformi).

Dunja Marija Gabriel, knjižničarska savjetnica za narodne knjižnice, (koordinatorica centra za razvoj knjižnica i knjižničarstva) Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu / Hrvatsko knjižničarsko društvo

(perspektiva knjižnica kao prostora pristupačnosti, inovacije i podrške djeci.)

dr. sc. Katarina Milković, ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje

(perspektiva obrazovne politike i stručne podrške odgojno-obrazovnim djelatnicima – kako sustavno razvijati kompetencije učitelja i stručnih suradnika za prepoznavanje i podršku učenicima s teškoćama u čitanju i pisanju; važnost kontinuiranog stručnog usavršavanja i izgradnje inkluzivne škole koja svakom djetetu omogućuje uspjeh.)

(perspektiva knjižnica kao prostora pristupačnosti, inovacije i podrške djeci.)

dr. sc. Katarina Pavičić Dokoza, ravnateljica Poliklinike SUVAG

(perspektiva sustava i institucionalne podrške djeci s teškoćama).

Zlatko Stić, ravnatelj Prirodoslovne škole Vladimira Preloga, Zagreb

(perspektiva školskog sustava i svakodnevne prakse – kako škola prepoznaje, podržava i uključuje učenike s teškoćama u čitanju i pisanju te razvija kulturu razumijevanja, podrške i jednakih mogućnosti za sve učenike)

Karolina Zlatar Radigović, ravnateljica Hrvatske knjižnice za slijepe i dopredsjednica Hrvatskog čitateljskog društva

(perspektiva dostupnosti knjiga i čitalačkih sadržaja osobama koje ne mogu čitati standardni tisak; uloga knjižnica u razvoju inkluzivnih formata, poticanju čitanja u pristupačnim oblicima i promicanju prava na čitanje za sve)

Panel će otvoriti prostor za dijalog o tome kako škole, knjižnice i stručne službe mogu zajednički graditi inkluzivno okruženje u kojem svako dijete ima priliku čitati, učiti i napredovati.

 

Ulaz je slobodan.

Pozivamo sve nastavnike, knjižničare, roditelje i stručnjake koji rade s djecom i mladima da nam se pridruže na Interliberu i sudjeluju u razgovoru koji mijenja perspektive – i živote.

Organizator: Hrvatsko knjižničarsko društvo u sklopu Nacionalne kampanje: „I ja želim čitati!“, Hrvatsko čitateljsko društvo i Hrvatska knjižnica za slijepe

Povratak na novosti
»